דור ה Y – קווים בדמותם. ומה צופן העתיד בשוק העבודה?

תוכן עניינים

מה לא נכתב על דור ה Y? אפשר לחשוב שהנוכחות שלהם בשוק העבודה היא בשיא. עם זאת, מחקרים שהתבצעו בנושא גילו שעד שנת 2025 דור ה Y יהווה כ 75% משוק העבודה.

עובדה זו מאששת כי למרות שאנו סבורים שהבנו איך להתמודד עם הדור המיוחד הזה, עדיין עלינו להעמיק את ההבנה שלנו לגבי השינויים שיחלו בעשורים הקרובים בשוק העבודה.

לפיכך, שאלנו את עצמנו מספר שאלות שבעזרתן נוכל להבין את ההשתלבות של דור ה Y בשוק העבודה בצורה המיטבית :

 

מיהו בעצם דור ה Y?

דור ה Y הוא השם שניתן לאלו שנולדו בין השנים 1977-1994. לא רק שהם גדלו לגישה לטכנולוגיה מתקדמת, מדיה וכלי תקשורת מתוחכמים, אלא נולדו גם למשבר אנרגיה עולמי הולך וגובר. מסיבות אלה, דור ה Y מאופיין בתחושת שייכות לקהילה הגלובלית, אקטיביזם חברתי, ביטחון עצמי גבוה וערכים מוסריים חזקים.

 

במה הם שונים מהדור הקודם (אשר כיום עדיין שולט בשוק העבודה)?

דוגמא מיני רבים לטענות אלו הם סקרים שנערכו בנושא. למשל, סקר משנת 2015 שפורסם ב- TheMarker מצא כי הגורמים החשובים ביותר עבור דור ה Y ברכישת רכב הם “רכבים ידידותיים לסביבה עם צריכת דלק נמוכה.” ניתן לראות כי חשוב להם מאוד להתנדב, כמו גם לתרום לשימור היקום והסביבה.

גם בתחום התעסוקה יש להם סדר עדיפויות ברור שכן, עבודה בסביבה חיובית הינה בעדיפות גבוהה עבורם. בזכות הטכנולוגיה והמידע הזמין להם הם יודעים לברר בדיוק מה השווי שלהם בשוק העבודה, ודרישותיהם כמובן יהיו בהתאם. רכישה של ידע והשכלה חשובה להם מאוד, והם לעולם לא יקריבו את ההתפתחות האישית שלהם. דור ה Y גם יודעים להנות מהחיים… ובגדול!

אז מה המשמעות של כל זה עבור חברות מקומיות וגלובליות השואפות למשוך את המועמדים המבטיחים והמוכשרים ביותר? ומה יקרה עוד כמה שנים כשהדור יכתיב את מרבית הנורמות בשוק העבודה?

 

מה הם מחפשים ומה מספק אותם?

דור Y מחפש אתגרים וסביבת עבודה אשר מטפחת את עובדיה ומעודדת יצירתיות. הם מחפשים להגשים את חלומותיהם דרך הקריירה שלהם ובמקביל לרכוש מיומנויות וידע חדשניים. תחושת שייכות חשובה להם מאוד ולכן הם לא יישארו במקום שאינו עומד בדרישותיהם. הם גם מצפים ליצור שינוי חיובי ולהשפיע!

עובדה נוספת (ולא פחות חשובה) היא שדור ה Y אוהבים את החופש שלהם גם בעבודה. מכיוון שטכנולוגיה נמצאת סביבם 24/7 והם מרגישים איתה מאוד בנוח, יש להם אפשרות להיות גמישים ולעבוד מכל מקום – וכך הם גם עושים. הם מאמינים שיש להעריך אותם על איכות עבודתם ולא על שעות העבודה שלהם או מיקום.

לכן כ-42% מהצעירים כיום בארה״ב מעדיפים לעבוד כפרילנסרים, ואם מגמה זו תמשיך לצמוח בקצב הנוכחי  עד 2027 כ 50% מכוח העבודה בארה״ב יהיו פרילנסרים.

למרות שדור Y מאתגר את נהלי העבודה שהיו מקובלים בשוק עד כה ומציב דרישות חדשות למעסיקים, אי אפשר להתעלם מהיתרונות והיכולות האדירים שהדור החדש מביא איתו. ילידי דור ה Y מאופיינים כבעלי מוטיבציה גבוהה להצלחה, מעולים בשיתופי פעולה ועבודה בצוותים, ומומחים בריבוי משימות!

תכונות אלו, אשר הופכות את דור ה Y לייחודי במינו, נוצרו מתוך התנסות מלאה של האינטרנט בשלבים מוקדמים יחסים של חייהם ומעצם היותם תמיד ״מחוברים״ למה שקורה בסביבתם הקרובה והרחוקה. אין ספק שהאווירה החדשנית שאליה נולדו בהחלט תתבטא בהישגים עתידיים מדהימים עם השלכות מרחיקות לכת שילוו את הדורות הבאים אחריהם.

 

כיצד מקומות עבודה יכולים למקסם את הכישרון הייחודי שלהם לטובת הכלל?

על מנת להביע את הערכתנו לדור המוכשר, האינדיבידואליסט והמיוחד הזה, הכנו כמה טיפים שיסייעו למעסיקים/ות למקסם את הפוטנציאל שלהם עד הסוף.

תהנו 🙂

  • השקיעו זמן ומאמצים ללמוד את האישיות והיעדים האישיים של העובדים שלכם. נסו לשלב את הייחודיות שלהם בעבודה.
  • התייחסו אליהם בכבוד. בני דור המילניום צריכים להרגיש מוערכים (לכן סביבת עבודה היררכית אולי פחות מתאימה במקרה שלהם).
  • בנו סביבת עבודה מעניינת באמצעות פעילויות חברתיות, תחרויות או כל דבר שייצור אצלם תחושת ריגוש.
  • השקיעו בחינוך ועזרו להם להצליח. שלחו אותם לקורסים שאינם קשורים לעבודה כבונוס, או עזרו להם לרכוש מיומנויות חדשות על ידי הזמנת סדנאות פנימיות. אפילו חונכות תהיינה אופציה נהדרת. הם פשוט צריכים להרגיש שהם מתקדמים באופן מידי גם מבחינת השכלה וידע.
  • פשוט תהיו טובים. הדגישו את הערכים והאידיאולוגיות של הארגון שלכם. מצאו דרכים מרגשות לתרום לקהילה באמצעות התנדבות או פרוייקטים פרו-בונו מיוחדים.
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב facebook
דילוג לתוכן