איך למצוא עובדים טובים לארגון

תוכן עניינים

הסוגייה המרכזית העולה בכל ארגון, ללא קשר לאופיו ולתחומו המקצועי, הינה מציאת כוח אדם איכותי שיוכל לבצע ולממש את צרכי הארגון על הצד הטוב ביותר – כוח אדם איכותי הינו דבר שקשה למצוא. לאור המורכבות ההולכת וגוברת של פעולות עסקיות בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים, כל תחום בשוק העבודה עובר פיצול להתמחויות ותתי התמחויות. 

מצב זה מייצר היצע נמוך בכל תחום התמחות, ובנוסף לכך – תחרות רבה על העסקתם של העובדים הטובים ביותר. מומלץ לפנות לשירותיה של חברת פתרונות עסקיים גלובליים לצורך איתור מיטבי של מועמדים איכותיים. 

מהיכן מתחילים את תהליך הגיוס וההשמה? מי מבצע את תהליך הגיוס וההשמה? 5 טיפים לסיוע בהליך איתור העובדים! מדוע מומלץ להסתייע בחברה המתמחה בתחום? על כל זאת ועוד תוכלו ללמוד במאמר הבא!

המשיכו לקרוא!

 

מהיכן מתחילים את תהליך הגיוס וההשמה?

בראש ובראשונה, עוד לפני שמתחילים לפרסם את המשרה בפלטפורמות השונות, חשוב להגדיר במדויק מהן דרישות הסף למילוי התפקיד, למשל, יש לאפיין את המשימות שהעובד או העובדת יבצעו, מה היקף עבודתם ואחריותם, מה מידת ההכשרה הנדרשת וכיוצא בזאת. 

שנית, מומלץ לאפיין את תכונות האופי הדרושות למילוי התפקיד מעבר לנתונים היבשים בקורות החיים. ישנם תפקידים הדורשים כישורים חברתיים מסוימים הניתנים לזיהוי רק במעמד ראיון העבודה, ולכן חשוב לדעת מראש בדיוק מה אנו מחפשים. 

בנוסף לכך, חשוב להגדיר בשלב זה – מה החברה מחפשת מעובדיה במובן הכלל ארגוני ולא רק במובן המקצועי המצומצם. יש חשיבות ליצירת אורגניות בין כלל העובדים ובין הצוותים, יצירת תרבות ארגונית בריאה וכיוצא באלה. 

כדי שהעובדים יצליחו להגשים את עצמם בחברה, נדרש מהם ידע מקצועי בתחומם לא פחות חשוב מכך – להיות team players שמחובר בארגון ולצוות שלו. מציאת עובדים שיהיו נאמנים ומחוברים לארגון, יראו במקום עבודתם כבית שני שלהם וירצו בטובתו ובהתפתחותו, הינו אלמנט חשוב מאוד להליך הגיוס.

 

מי מבצע את תהליך הגיוס וההשמה?

חשוב מאוד שמלאכת האיתור, מיון וגיוס העובדים יהיו באחריותו של גורם המתאים לכך. ככל שמדובר בחברה גדולה הפועלת באופן עצמאי – מטבע הדברים משימה זו תוטל על מחלקת משאבי האנוש בשיתוף פעולה עם הדרג המקצועי.

אולם, ככל שמדובר בחברה קטנה או בינונית, שאינה מחזיקה במחלקת משאבי אנוש כלל או בחברה גדולה המעדיפה לנתב מקצועות מסוימים לגיוס חיצוני אצל חברה המתמחה בכך – מומלץ למנות לכך גורם הבקיא בדרישות התפקיד ובאופיו. 

ככל שהמשימה תוטל על עובד הממלא תפקיד דומה או על הממונה הישיר של גורמי המקצוע בארגון, יש להקצות להם זמן ומשאבים לביצוע המשימה על מנת לאפשר להם למצוא את כוח האדם האיכותי והמתאים ביותר. 

 

5 טיפים לסיוע בהליך איתור העובדים

התבוננו מנקודת מבטם של מחפשי העבודה

בכדי שעובדים ועובדות פוטנציאלים ימצאו את חברתכם – המשרה צריכה להופיע במנועי החיפוש. לכן, חשוב להתאים את פרסום המשרה למה שהמועמדים הפוטנציאלים יחפשו בעצמם ברשת. ניתן להשתמש בשירותים של מנועי החיפוש על מנת לבצע פרסום ממוקד על בסיס מילות המפתח הנפוצות שמחפשי העבודה יקלידו. על ידי כך ניתן למקסם את נוכחות הארגון ברשת.

 

השתמשו בכוח האדם שלכם

סביר להניח שהעובדים שנמצאים בתפקיד שאתם מחפשים, או בתפקיד דומה לו, יכירו עובדים ועובדות פוטנציאלים. באמצעות תוכניות כמו ״חבר מביא חבר״, ניתן לאתר כוח אדם איכותי עם המלצות מעובדי הארגון. 

בשל הגעת המועמד דרך עובד הארגון, נעשה למעשה מעין סינון ראשוני של התאמה לארגון, היות והעובד לא ירצה להביא לארגון מועמד לא איכותי שיקושר עם שמו. בנוסף לזאת, היות והעובדים שלכם מכירים היטב את דרישות התפקיד – ניתן להסתייע בהם לצורך הכנת מודעות ולטובת היערכות לראיונות העבודה מדויקים.

 

התגברו על המכשול הגיאוגרפי

בעולם הגלובלי בו אנו חיים, המרחק הגיאוגרפי הפך למכשול שקל להתמודד אתו. השוק הגלובלי כולל היצע עובדים עשיר ומגוון, ואילו במדינות רבות, גורמי המקצוע הדרושים לארגון משתכרים בשכר נמוך יותר מאשר זה המקובל בישראל. כך, ניתן לבצע העסקה שתהיה אופטימלית לשני הצדדים, וזאת באמצעות הצעות כמו רילוקיישן או עבודה מרחוק (בהתאם לצרכי הארגון). 

 

שימוש ברשתות החברתיות

הרשתות החברתיות מחזיקות במידע יקר ורגיש בנוגע להרגלי הגלישה של המשתמשים. פרסום ממומן במנועי החיפוש מאפשר לאתר מועמדים אשר מחפשים משרות באופן אקטיבי. 

אולם, באמצעות פרסום ברשתות החברתיות, ניתן להגיע גם למועמדים פסיביים אשר נמצאים ברשתות החברתיות בזמנם הפנוי. כך למשל, ניתן לאפיין ולזהות מראש את אוכלוסיית היעד ולבצע פרסום ממומן וממוקד באתרים ובעמודים בהם קהל היעד גולש בתדירות גבוהה. 

 

שיווק ומיתוג נכון

אחת הדרכים למשוך מועמדים טובים לארגון שלכם, נעוץ במתן הצעות עבודה אטרקטיביות. כמובן, ששכר גבוה מהמקובל בשוק מהווה נקודת התחלה טובה, אולם מעבר לכך, חשוב למתג את הארגון בתור מוביל או מצטיין בתחומו (או בתור ״כוכב עולה״ במידה ומדובר בארגון חדש), ועל ידי כך – לייצר בקרב המועמדים תחושה שהם מגיעים למקום העבודה הטוב ביותר בשוק. 

בנוסף, ניתן למשוך מועמדים מעולים באמצעות יצירת תחרויות פומביות. כך למשל, במגזר ההייטק ישנם כנסים המכונים Hackathon, בו קבוצת מפתחים מתקבצים יחד על מנת להריץ רעיון או מיזם. הזוכים בתחרות בדרך כלל מקבלים פרסים ולעיתים גם הצעות עבודה כתוצאה מהצלחתם בתחרות. אירוח תוכניות כאלו מייצר פרסום חיובי מאוד עבור הארגון.

 

איך לגרום למועמדים לרצות לעבוד דווקא בחברה שלנו?

עד כה עסקנו בשאלה מה הארגון שלכם צריך לעשות כדי לאתר את המועמדים הטובים ביותר. אולם, שלב זה מהווה רק מחצית מהעבודה. גם אם מצאתם את המועמדים המושלמים – מה מבטיח שיקבלו את הצעת העבודה שלכם, או במילים אחרות – למה שירצו לעבוד דווקא אצלכם?

על מנת להשיב לשאלה זו, יש להיכנס לראשם של המועמדים. יש חשיבות רבה למציאת מקום עבודה בו העובדים יוכלו לממש את הפוטנציאל המקצועי שלהם. להרגיש שמדובר במקום שניתן להתקדם בו ליעדים הרצויים. 

בנוסף, חשוב שהארגון יהיה מקום בעל תחרות בריאה המעודדת עבודה קשה אך לא מייצרת אנטגוניזם ומרפקנות בין העובדים. יש לטפח תרבות ארגונית המייצרת תחושת שייכות בקרב העובדים, באופן הגורם להם להרגיש שמדובר בבית שכל עובד ועובדת מעוניינים לשמור עליו.

ארגונים יכולים לטפח תחושה זו באמצעות יצירת מסגרות חברתיות משותפות החורגות מהעבודה, לרבות קבוצות קריאה וספורט, חופשות משרדיות, סמינרים ועוד. 

 

מדוע מומלץ להסתייע בחברה מתמחה?

חברה המתמחה במתן פתרונות עסקיים, כמו ׳אדקו׳ ישראל, מספקת ללקוחותיה יתרונות רבים שקשה ליישם לבד, אפילו כאשר מדובר בלקוחות בעלי מחלקות משאבי אנוש מפוארות. בין היתרונות הרבים שניתן לקבל משירותיה של ‘אדקו’, אפשר למצוא:

 

מיקוד וזריזות

אחת מבין הפתרונות העסקיים אותם מספקת ‘אדקו’ ישראל הינה שירותי גיוס והשמה, ועל כן, יש ל’אדקו’ רשת נרחבת של קשרים וניסיון רב שנים של גיוס במגזר ותחומים שונים הדרושים ללקוחותיה. קשרים אלו מאפשרים לה למצוא עובדים איכותיים ומקצועיים. 

 

אמינות

היתרון הבולט בשירותים של ‘אדקו’ ישראל טמון באמינות ובמוניטין שלה. ‘אדקו’ הינה חברה גלובלית בעלת ותק והצלחות רבות עם לקוחות מגוונים מכל הסקטורים. שמה של ‘אדקו’ ידוע לטוב, הן מבחינת החברות הלקוחות והן מבחינת העובדים המועסקים.

גיוס חיצוני לחברה המגייסת נתפס בעיני שני הצדדים בתור גורם יותר אובייקטיבי וניטרלי המייצג את האינטרסים של שני הצדדים בצורה מאוזנת יחסית. ללקוח יש אינטרס מובן למקסם את האינטרסים שלו, אולם מועמדים ראויים עלולים להירתע מגורמים לא אובייקטיבים, כמו מגייסים פנימיים של החברה.

 

הקצאת משאבים יעילה

גיוס עובדים אינו תחום הפעילות העיקרי של מחלקת משאבי אנוש בארגון. כתוצאה מכך, הסתת משאבים של המחלקה לטובת גיוס עובדים עלולה לפגוע בתחום פעילותן העיקרי – טיפול בהיבט האדמיניסטרטיבי של העסקת עובדי הארגון. שימוש בשירותי השמה חיצוניים מאפשר לארגונים להתמקד בליבת פעילותן העסקית. 

 

׳אדקו׳ ישראל – מי אנחנו? 

׳אדקו׳ הינה חברה גלובלית המספקת פתרונות עסקיים ללקוחותיה ב-66 מדינות ברחבי העולם. ל׳אדקו׳ ישראל שירותי ניהול מקיפים מגוונים, לרבות; שירותי פיירול, מיקור חוץ, ייעוץ וניהול פיננסי, סקרי שוק, ייעוץ CFO, שירותי ספקים, MSP, ועוד שלל פתרונות עסקיים המותאמים במיוחד לצרכי הלקוח.

ובאשר לדובדבן שבקצפת – היות ו’אדקו’ הינה חברה גלובלית, ביכולתה לספק את כל השירותים גם לחברות ללא ישות משפטית במדינות היעד! 

 צרו קשר ונסייע לכם למצוא את העובדים המתאימים ביותר עבור הארגון שלכם!

נשמח לעמוד לשירותכם!

שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב facebook
  דילוג לתוכן