בעשורים האחרונים תהליכי גלובליזציה וטכנולוגיה הובילו להזדמנויות עסקיות רבות ברחבי העולם. אחד מהיתרונות הבולטים תהליכים אלו הינו הפוטנציאל הגבוה להקמת כוח עבודה גלובלי – מרכיב חיוני להצלחה וצמיחה של כל סוג של תאגיד וחברה גדולה. עם זאת, הרחבת פעילות החברה בעזרת מיקור חוץ בחו״ל מחייבת תמיכה של גורמים מתאימים אשר יסייעו בתהליך, שכן יצירת תהליכים ללא ישות משפטית אינה הליך פשוט.
מיקור חוץ זוהי יוזמה אסטרטגית אשר נוצרה במטרה לפשט את תהליך ההקמה של חברות בת בחו״ל ולהוזיל עלויות. עם זאת, חברות קטנות ובינוניות יתקלו באתגרים רבים בדרכם לבסס את חברת הבת בחו״ל. הדבר דורש לא רק השקעה משמעותית של כסף, זמן ומאמץ, אלא גם ידע מעמיק בכללים ותקנות מקומיים.
מיקור חוץ הינו פרקטיקה עסקית המשמשת חברות להפחתת עלויות או לשיפור היעילות על ידי העברת משימות, פעולות, משרות או תהליכים לצד שלישי עם חוזה חיצוני, לתקופה משמעותית של זמן”. מגמה זו הולכת וגוברת בעולם העסקים ומספקת יתרון רב בחדירה לשווקים חדשים עם השקעה מועטת של זמן וכסף אשר גם יחסכו הקמה של חברת בת מקומית. מיקור חוץ מבוצע לרוב בתחומי מכירות ושיווק, ייצור, תיכנות, פיתוח, הנדסה, שירות לקוחות וכו’. חברות יכולות לבצע מיקור חוץ בתצורה מלאה, חלקית, ו/או זמנית כאשר המטרה העיקרית הינה ביצוע משימות תפעוליות כגון תעסוקה ושכר.
מיקור חוץ – הפיתרון האופטימלי לחברות ללא ישות משפטית זרה
מיקור חוץ נחשב לפיתרון מעולה עבור חברות ללא ישות משפטית זרה מהסיבות הבאות :
שירות בעל ערך מוסף
על מנת להקים, לנהל ולתחזק ישות משפטית במדינה אחרת, עליכם לרכוש ידע ולהיות בקיאים בכל היבטי ניהול. כאשר אתם פועלים בחו״ל באמצעות מיקור חוץ בחברה מקומית, אין צורך לדאוג לתקנות והחוקים במדינה, פיננסים, משאבי אנוש וכו’. מיקור חוץ חוסך זמן, כסף וקשיים בירוקרטיים.
יתרונות פיננסיים
מיקור חוץ הוא רווחי לא רק מכיוון שחברות אינן צריכות להשקיע משאבים בהקמת ישות משפטית, אלא גם חיסכון בזמן, כוח אדם, ומשאבים נוספים. חיסכון זה מאפשר לחברות להרחיב את פעילותן הגלובלית מבלי למצות את משאביהם המוגבלים.
גמישות וזריזות
בשוק גלובלי אשר נהיה מרגע לרגע יותר ויותר תחרותי, עסקים מתבצעים במהירות וזריזות. עמידה בזמנים וביצועים מהירים של אסטרטגיה עסקית מהווים מרכיבים קריטיים להצלחת המוצר או הפרויקט. באמצעות מיקור חוץ, חברות יכולות להתחיל בפעילות הגלובלית שלהן באופן כמעט מיידי.
יעילות
מיקור חוץ חוסך זמן ומשאבים יקרי ערך אשר אותם ניתן להקדיש לפעילויות ליבה עסקיות והתמקדות ביעילות תפעולית.
בעת מיקור חוץ, חשוב לקחת בחשבון את הדברים הבאים :
אבטחת מידע
כל עסק משקיע משאבים רבים על מנת למנוע דליפת מידע פנימית לצדדים חיצוניים. כשאתם משתפים מידע עסקי חשוב ופרטי, עליכם לוודא כי הקבלן אמין ב 100% ולחתום על חוזה מסודר אשר מסדיר את ההשלכות על דליפת מידע.
הבדלי תרבות ואי הבנות
בעסקים רב לאומיים הבנת התרבות המקומית הינה מפתח חשוב להצלחה. תקשורת עם קולגות מתרבויות שונות דורשת סובלנות, קבלת הזולת והבנה עמוקה של הנורמות, הדת, הרגלים ומנהגים מקומיים. כאשר מבצעים מיקור חוץ יש לקחת בחשבון את הסיכון לקיומן של אי הבנות תמימות אשר עלולות להוביל לאתגרים מבצעיים. כתוצאה מכך, רצוי לשלוח נציג הנהלה מטעמכם אשר מבין/ה בתרבות הרלוונטית ויעבוד עם הגורם החיצוני שבעזרתו אתם מבצעים מיקור חוץ.
האטה בפריון העבודה
תהליך העברת מידע לוקח זמן. לפיכך, חברות צריכות לצפות ולקחת בחשבון את הירידה בפריון בתהליך המעבר, לפחות בהתחלה. בנוסף, יש לקחת בחשבון את הרגלי העבודה הספציפיים של התרבות הרלוונטית בבחירת היעד למיקור חוץ.
לסיכום
מיקור חוץ הוא פיתרון יעיל ורווחי עבור חברות ללא ישות משפטית זרה שמטרתן להרחיב את פעילותן ברחבי העולם. עם זאת, חשוב לבחור צד ג ‘נאמן ואמין. אנו ממליצים לבחור ספק עם מוניטין מעולה אשר פועל גם במדינת היעד בה תרצו לבצע מיקור חוץ וגם במדינה בה ממוקמת החברה. כך תוכלו לתקשר בנוחות ואופן רציף עם נציגי החברה שתבצע את מיקור החוץ.