איך לנהל מיקור חוץ בחברת הסטארט-אפ שלכם?

תוכן עניינים

מיקור חוץ מהווה שיטת העסקה ותיקה, מוכרת ומוכחת, בה עסקים מבצעים פרויקטים באמצעות גורמים מחוץ לחברה. סטארטאפים רבים פונים למיקור חוץ כאשר אין לחברה מומחיות בפרויקט המבוקש, לייעול של תחום מסוים או כאשר מדובר בפרויקט קצר טווח. 

בשנים האחרונות, השימוש במיקור חוץ הפך לטרנד של ממש ויש לכך סיבות רבות. מיקור חוץ מוביל ליעילות גבוהה יותר בקרב החברה, חיסכון בעלויות הכרוכות בהעסקה ישירה, מאפשר לעסקים להתמקד בליבת העשייה העסקית שלהם ועוד. בנוסף, העסקה באמצעות מיקור חוץ, לאור הגישה לשוק הבינלאומי, מעניקה אפשרות לקבל שירותים מבעלי המקצוע הטובים בעולם.

אולם, גם כאשר מבצעים מיקור חוץ, למרות שהחברה אינה מבצעת את הפרויקט בעצמה – היא עדיין צריכה להיות מעורבת לאורך כל הדרך. נדרשת יכולת בקרה על התקדמות הפרויקט, בקרה על התקציבים שהושקעו עד כה ונוסף על כך, חברת הסטארט-אפ שהזמינה את הפרויקט צריכה לדעת לפתור בעיות בזמן אמת בצורה מהירה ויעילה.

המשיכו לקרוא כדי ללמוד את הכללים החשובים ביותר בניהול מיקור חוץ בחברות סטארטאפ.

 

מהם היתרונות במיקור חוץ?

מיקור חוץ היא שיטת העסקה אידיאלית עבור רבים לאור היתרונות הבאים:

 

חסכון בעלויות

ניתן לשכור שירותי מיקור חוץ מכל מקום בעולם. עבור מרבית הפרויקטים של חברות סטארט אפ – הצוותים המבצעים יכולים לעבוד מכל מקום בעולם. כתוצאה, ניתן לחסוך בעלויות הקבועות הנובעות משכירות ותחזוקת משרדים. בנוסף, היות וניתן לפנות לגורמי מקצוע בשוק הגלובלי, שם המחירים יותר תחרותיים מאשר בארץ – ניתן לחסוך גם בעלויות הביצוע.

 

חסכון בזמן

באמצעות מיקור חוץ, חברות סטארט-אפ יכולות לחסוך את הזמן שהיה כרוך בביצוע משימות שאינן בתחום מומחיותן ובמקום זאת – להתמקד בליבת פעילותן העסקים.

 

שיפור באיכות תוצרי הפרויקט

נוסף על החיסכון הכלכלי, הפנייה לשוק הגלובלי מאפשרת להעסיק את גורמי המקצוע הטובים ביותר בעולם. כתוצאה מכך, ניתן להבטיח את איכות התוצר לצד עלותו הפחותה. 

 

בדיקת נאותות של מבצעי הפרויקט

הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות זה להתקשר עם גורם מבצע שאינו עומד בלוחות הזמנים או בסטנדרט הביצוע הנדרש. סיטואציה כזו מנטרלת לחלוטין את כל היתרונות במיקור חוץ ומייצרת עבור חברת הסטארט-אפ עבודה כפולה. מומלץ לבצע בדיקת נאותות מקיפה בנוגע למוניטין הגורם המבצע בסוג הפרויקטים שחברת הסטארט-אפ צריכה לבצע.

 

תכנון נכון של הפרויקט

הפרויקט ינוהל על ידי גורם חיצוני ולא תהיה תקשורת רציפה שתאפשר פתרון בעיות מידי, בשונה למשל מפרויקט שמתבצע בתוך החברה. לכן, לפני שחברת סטארט אפ יכולה להוציא פרויקט לביצוע באמצעות מיקור חוץ, יש להכין תכנית עבודה מפורטת עבור הגורם המבצע.

כדי להצליח במיקור חוץ חשוב לפרט את הפרויקט לפרטי פרטים – משימות, תתי משימות, זמנים, יעדים ועוד. עבור כל משימה חשוב להוסיף פירוט בנוגע לדרישותיה הספציפיות של חברת הסטארט אפ ופירוט מדויק בנוגע למשאבי הידע הדרושים לביצוע כל משימה. 

במידה ומיקור החוץ מתבצע על ידי צוות הדורש תשלום שעתי, יש לנהל איתם משא ומתן בנוגע למשך הזמן הדרוש לביצוע כל משימה, מידע אשר יופיע בתוכנית העבודה שתוגש לצוות המבצע.

 

מתן גישה למערכות המידע הרלוונטיות

על מנת להקל את ניהול פרויקט מיקור חוץ, יש לאפשר לצוות המבצע גישה לכל המסמכים והמידע הרלוונטי לביצוע הפרויקט. גישה כזו תאפשר לצוות לעבוד בצורה יותר יעילה. מלבד זאת, הדבר יחסוך זמן רב עקב החיסכון בהתקשרות מיותרת. כאשר לצוותי מיקור חוץ יש גישה לכל המידע שהם צריכים – יש להם את האפשרות לבצע את הפרויקט במסגרת לוחות הזמנים שהוגדרו. 

לצורך שיתוף המידע ניתן להשתמש במערכות הענן המוכרות. מרבים הכלים הללו מאפשרים מעקב על המידע כדי למנוע שינויים או אובדן של מסמכים בעלי חשיבות. 

 

יצירת אסטרטגית תקשורת

תקשורת היא מרכיב מהותי בכל פרויקט המתבצע בחברת סטארט אפ, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בפרויקט המתבצע באמצעות מיקור חוץ. קיימים אתגרים תקשורתיים רבים בממשק שבין חברת הסטארט-אפ לבין מנהלי הפרויקט. כתוצאה מכך, חשוב להכין אסטרטגית תקשורת לפני שהעבודה עצמה מתחילה.

חשוב לבצע את הפעולות הבאות:

  • החליטו באיזו פלטפורמת תקשורת תשתמשו ומתי – הודעות פרטיות, מייל, שימוש בתוכנות ניהול ועוד. למשל, חשוב להחליט על פלטפורמה אחת בה השיח יתבצע, במידה והפרויקט נעצר עקב בעיות קריטיות, כך שפלטפורמת התקשורת הקיימת תגבה את כל האינפורמציה השוטפת הדרושה. כמובן שניתן להחליט שכל התקשורת מתנהלת דרך פלטפורמה אחת כמו מייל. החלטות כאלו חוסכות טלפון שבור ואובדן מידע.
  • הגדירו באיזה תדירות מנהלי הפרויקט ידווחו לכם את מצב הפרויקטמטבע הדברים, בזמן הפרויקט יעלו שאלות שידרשו את המענה של חברת הסטארט-אפ. באמצעות אסטרטגית תקשורת ברורה ופשוטה, ניתן למנוע עיכובים מיותרים ולהגביר את הפרודוקטיביות של מבצעי מיקור החוץ.

 

מיקור חוץ באמצעות שותף אמין ומקצועי

ניהול חיצוני מעניק לחברות הסטארט-אפ את השקט הנפשי שהן צריכות על מנת לפתח את המוצר שלהן בצורה הטובה ביותר. ׳אדקו׳ ישראל הינה חברת ניהול פתרונות עסקיים המציעה מגוון רחב של שירותי מיקור החוץ ב-66 מדינות ברחבי העולם. 

נוכח ניסיונה רב השנים ופריסתה הגלובלית של ׳אדקו׳ בעולם, מתאפשרות הזדמנויות ייחודיות ללקוחותיה של ‘אדקו’ בשכירת שירותיהם של בעלי המקצוע הטובים בעולם. היתרון המובהק של ׳אדקו׳ בא לידי ביטוי ביכולת להבטיח ניהול נכון מקצה לקצה של הפרויקט, בצורה יעילה ומהירה, ותוך חיסכון בזמן ובמשאבים עבור לקוחותיה.

‘אדקו’ ישראל שמה לעצמה למטרה לסייע לכלל לקוחותיה בעולם להגיע ליעדים ולמטרותיהן העסקיות תוך ייעול תהליכים ארגוניים, ביצועים מדויקים והרחבת הפעילות העסקית במדינות העולם. לא סתם נאמר על חברות ישראליות שהן מהמצליחות בעולם! 

חשיבה ותכנון נכון של תהליכים בארגון מייצרת עבודה עסקית נכונה לטווח הארוך. 

צרו איתנו קשר עוד היום וספרו לנו על הפרויקט שלכם.

אנו נשמח להציע פתרונות עסקיים שיתאימו לדרישות חברתכם.

יצירת הקשר עליכם – הייעוץ והקפה כבר עלינו.

שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב facebook
דילוג לתוכן