בספטמבר השנה נחתם הסכם לנורמליזציה היחסים בין איחוד האמירויות לישראל. הסכם זה הכריז, בין היתר, על כינון יחסים דיפלומטיים מלאים בין המדינות, החלפת שגרירים, טיסות ישירות בין המדינות, ובעיקר – הכרזה על שיתופי פעולה בתחומים רבים במגזר העסקי, ביניהם: תיירות, ביטחון, טכנולוגיה, אנרגיה, בריאות, תרבות וכו’.
בעקבות ההכרזה המשמחת – נפתח השער הכלכלי לקידום יחסים עסקיים בין שתי המדינות. כיום, לבעלי עסקים ישראלים ניתנות הזדמנויות יקרות מפז להרחיב את פעילותם העסקית למדינות באיחוד האמירויות.
׳אדקו׳ ישראל הינה חברת ניהול פתרונות עסקיים המסייעת לחברות רבות בעשרות מדינות בעולם, וביניהן גם באיחוד האמירויות הערביות.
מהם המאפיינים הייחודיים של שוק העבודה באיחוד האמירויות? איך מעסיקים עובדים באיחוד האמירויות? על כל אלו ועוד תוכלו לקרוא במאמר הבא!
מהם המאפיינים הייחודיים של שוק העבודה באיחוד האמירויות?
מלבד הזדמנויות עסקיות רבות הקיימות באיחוד עצמו, ישראלים הפועלים במקום יקבלו גישה קלה יותר למדינות רבות בעולם. בנוסף למדינות הערביות השכנות, איחוד האמירויות, והנמל בדובאי בפרט, מהווים גשר המאפשר גישה קלה גם למדינות רבות באסיה ובאפריקה.
קרוב ל-90% מאוכלוסיית האיחוד מורכבת מתושבים זרים, ולפי דיני העבודה, חל איסור על תושבים זרים להחזיק במשרות במגזר הציבורי.
מבחינת האופי העסקי באיחוד האמירויות, ישנו דגש רב על האמון ההדדי שנוצר בין הצדדים במשא ומתן. ברוב המקרים האמון חשוב לא פחות ממה שכתוב בחוזה עצמו. לרוב, גם לאחר חתימת החוזה, נהוג להשאירו פתוח למו”מ. מומלץ להשקיע את הזמן ביצירה וטיפוח של קשרים אישיים עם השותפים המקומיים.
בשונה מ”עיגול הפינות” הישראלי, באיחוד האמירויות אף אחד לא יבצע עסקים ללא קבלת כל האישורים הדרושים ואין טעם לחפש קיצורי דרך.
איך מעסיקים עובדים באיחוד האמירויות?
איחוד האמירויות היא מדינה הכוללת דיני עבודה אזרחיים המשלבים שיטות משפט מערביות ומוסלמיות, ולכן יש חשיבות להיכרות מעמיקה עם הדין המקומי על כל רבדיו.
בשונה ממדינות רבות בעולם, רוב המועסקים בשוק העבודה באיחוד האמירויות הם תושבים זרים. כתוצאה מכך, עובדים אלו צריכים לקבל ויזת שהייה ואישור עבודה על מנת לגור ולעבוד באיחוד האמירויות, והחברה המעסיקה שלהם צריכה לקבל עליהם חסות. במרבית המקרים מדובר בהליך ארוך ומורכב, ולכן שירותיה של ׳אדקו׳ ישראל יכולים לספק מענה מקצועי ונגיש.
להלן כמה כללי האצבע הנוגעים להעסקת עובדים באיחוד האמירויות:
- הקמת ישות משפטית: על מנת לקבל רישיון עסקים באיחוד האמירויות חובה לפעול באמצעות ישות משפטית. תהליך הקמת הישות לרוב נמשך בין 8-12 שבועות, כאשר במהלכם אין לחברות יכולת לתת חסות על ויזות העבודה של עובדים איתם חתמו על הסכמי עבודה.
- שכר העבודה: מקובל ששכר העבודה כולל יותר משכר נומינלי, לרבות תשלומים על מגורים, החזקת רכב ועוד.
- שבוע העבודה: שבוע העבודה מתנהל באופן זהה לזה של השוק הישראלי, הנע בין הימים ראשון לחמישי, כאשר ימי החופש הקבועים הם שישי ושבת.
- פיצויי פיטורין: החל משנת ההעסקה השנייה ועד שנת ההעסקה החמישית, עובד זכאי לפיצויי פיטורין בגובה שכר של 21 ימי העסקה עבור כל שנת העסקה. עבור כל שנה נוספת (מעבר לחמישית) עובד זכאי לפיצויים בגובה 30 ימי העסקה.
מה כולל תהליך העסקת עובדים באיחוד האמירויות?
השלב הראשון והחשוב ביותר בהליך העסקת עובדים הוא בדיקת הנאותות. ללא קשר לצורת ההעסקה, בין אם מדובר בהעסקה, שירותי פיירול או מיקור חוץ – מומלץ לתת תשומת לב יתירה לשלב זה, בו נבדק הרקע של העובד, לרבות ניסיונו המקצועי, המוניטין ועמידתו בדרישות הרגולציה המקומית.
מעבר לחשיבות הגבוהה של מציאת העובדים המתאימים לביצוע המשימה, בחלק מהסקטורים ישנן דרישות רגולטוריות שהמעסיק צריך לקיים בנוגע לחובותיו כלפי העובדים, ולכן צריך לוודא שהכול נעשה כחוק. ׳אדקו׳ ישראל מבצעת עבור לקוחותיה בדיקות נאותות מעמיקות ומקיפות, באופן המבטיח עמידה בכל דרישות הרגולציה מקומית.
מהם השלבים המרכזיים בהליך ההעסקה?
- רישוי ובירוקרטיה של העסק: עוד לפני שניתן להעסיק עובדים באיחוד האמירויות, כל עסק המעוניין לפעול צריך להחזיק בשני מסמכים ממשרד העבודה האמירתי – אשרת עבודה ואשרת הגירה.
- עמידה בתנאי דיני העבודה: איחוד האמירויות איננה מדינה דמוקרטית ולה דיני עבודה קפדניים. יתר על כך, חלה חובה על המעסיק להעניק לעובדיו תעודה המספקת כיסוי רפואי במתקנים ממשלתיים. דיני העבודה כוללים הגבלה מפורשת בנוגע לכמות שעות עבודה מקסימליות שניתן להעסיק ביום, בשבוע, במספר ימי החופש והמחלה המינימליים להם זכאי העובד, חופשת לידה ועוד.
- הסכם עבודה ראשוני: במגזר הפרטי יש חובה לתת לעובד חוזה כתוב. כל חוזה נדרש לכלול את הגדרות התפקיד המרכזיות, ובנוסף, תמצית של דיני העבודה הנהוגים במחוז בו העסק פועל. הסכם העבודה צריך להיות מנוסח בערבית ובאנגלית. על מנת שיחסי העבודה יקבלו אישור רשמי, שני הצדדים צריכים לחתום עליו ולהגישו לרשויות.
- שינוי יחסי עבודה: לאחר חתימת הסכם העבודה, חל איסור על שינוי תנאי העבודה ללא הסכמה מפורשת של שני הצדדיים.
- הבנה ברורה של ההסכם הראשוני: מוטלת חובה על המעסיק לדאוג שהעובד הבין את כל התנאים עליהם חתם. במידה ויתברר בעתיד שחובה זו לא בוצעה כראוי, המעביד חשוף לקנס בגובה 20,000 דירהם (שהם בערך 5,400 דולר אמריקאי).
- השגת אשרות עבודה: לאחר חתימת ההסכם, ההסכם הראשוני מוגש לרשות האחראית על מתן היתר עבודה, היתר הניתן על בסיס תוכן ההסכם.
- חתימה על הסכם עבודה מלא: הסכם העבודה המלא צריך להיות מנוסח על בסיס הסכם העבודה הראשוני שהוגש לרשויות.
העסקת עובדים ב’אדקו’ ישראל
בשל היות חברה ותיקה ומנוסה מאוד בתחומה, ‘אדקו’ ישראל תוכל לסייע לחברתכם להרחיב את פעילותה העסקית באיחוד האמירויות ביעילות ובבטיחות המירבית.
אדקו ישראל הינה חברת ניהול פתרונות עסקיים המסייעת לקוחות רבים ב-66 מדינות ברחבי העולם וביניהם גם באיחוד האמירויות. ‘אדקו’ ישראל הינה הנציגה הישראלית של ‘אדקו’ העולמית, המעניקה ללקוחותיה מגוון רחב של שירותים, הכוללים סקרי שוק, ייעוץ פיננסי, שירותי השמה וגיוס, שירותי העסקה, שירותי פיירול, מיקור חוץ ועוד מעטפות שירותים רבים.
׳אדקו׳ ישראל חוסכת ללקוחותיה את הצורך בהקמת ישות משפטית במדינה זרה, בה לרוב אין לבעלי העסקים הישראלים ניסיון מקצועי, וזאת תוך הענקת בטוחה שהעסק עומד בכל דרישות הרגולציה המקומית.
לאור מומחיותה הרבה של ‘אדקו’ בשווקים שונים במדינות רבות בעולם, מבטיחה היא ללקוחותיה את השירות האולטימטיבי המאפשר להם התפתחות מקצועית יעילה במדינת היעד, תוך תפעול מלא של כל הצרכים העסקיים הדרושים ללקוח. הצרכים העסקיים של העסקים הם שונים ו’אדקו’ יותר לתת מענה מלא לכל השירותים הרצויים.
בעזרת שירותיה, מאפשרת ‘אדקו’ ללקוחותיה לפנות את זמנם היקר לניהול הצרכים העיקריים של העסק שמהווים את ליבת פעילותם העסקית, בעוד ש’אדקו’ מטפלת בצורה פרטנית, מקצועית ובטוחה בכלל התחומים המבוקשים לחברה, הן מבחינה תפעולית, מנהלית ופיננסית.
ההצלחה שלכם היא ההצלחה שלנו!
צרו קשר ונסייע לחברתכם להרחיב את פעילותכם בדרך המרתקת לאיחוד האמירויות.